Kossor är farliga!

Det trodde i alla fall våran 4-åriga bebis som bokstavligt talat försökte ta sig ut ur sin paddock. Som tur var så var en av kunderna ute och betade med sin häst och såg att hon började få mer och mer panik desto närmare kossorna kom. Kunden ringde till mig och jag hann kasta tillbaka min häst i boxen samt få tag på Tina, träns + kedja och några morötter. På vägen dit så kan man delvis se hennes hage och ja, vi var tvugna att springa dit för hon var påväg över grinden. Vi han nog precis dit i tid och kunde vifta med armar och ben för att hon inte skulle hoppa ut.
.
Har nog aldrig sett en häst så otroligt panikslagen, när hon väl stannade för en kort stund att jag kunde gå fram och klappa på henne så kände jag hur hon skakade. Det tog minst 5 minuter innan hon lugna ner sig så pass mycket att jag kunde få tag på henne och få kedjan genom grimman. Det som är så tur är att denna häst är väldigt snäll mot oss människor och så fort som jag höll i henne så började hon lugna ner sig. Så vi kunde på ett säkert sätt ta oss tillbaka till stallet.
.
Stackarn, var helt vit under täcket. Hon som vanligtvis är svart, hon hade löddrat så mycket under sitt täcke. Som tur var skadade hon sig inte så mycket och lugnade snabbt ner sig efter vi gett henne Arnica och promenerat lite. Jag och Tina blev verkligen testade i galen häst kunskap då Julia inte var hemma. Själv tycker jag att vi klarade det riktigt bra, vilket är skönt att veta tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0