Idag är det ingen vanlig dag

Det är pappa Heikos födelsedag! Vilket har firats ordentligt. Igår var det party med vänner i gamlingarnas stall (dom har inte flyttat in för vintern än). Det var otroligt god mat och goda efterrätter, vilket resulterade i att jag blev påtok för mätt.
.
Planen var även att jag skulle baka en tårta med vit choklad (som han älskar) dock var tiden knapp och receptet på tyska. Så en tredjedel av kakan blev färdig innan partyt del nr 2 gjordes klockan två på natten och sista delen gjordes klockan 7 på morgonen. Tyvärr blev resultatet inte alls som på bilden i boken, chokladen samarbetade inte alls med mig och mina få köksvertyg. Nu kan jag mer än någonsin säga att jag saknar mitt kök! Som tur var smakade tårtan bättre än vad den såg ut så nu är jag återigen på tok för mätt och illamående...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0