Mein erster Tag fertig - Min första dag avklarad!

Efter att ha varit i Ellerhoop i mer än ett dygn och ja klarat min första arbetsdag så finns det många tankar och känslor som jag inte riktigt kan sätta orden på, inte än. Fast såhär långt kan jag inget annat än att säga att min värdfamilj är supergulliga och gör allt för att jag ska känna mig hemma, dagen har mest gått ut på att jag har försökt lära mig alla hästarnas namn, boxplats, vilken häst som står i vilken hage osv. Vilket inte är det lättaste när vissa hästar dessutom har konstiga namn som jag inte riktigt kan uttala (än).

Idag har jag bland annat fått släppa in och ut hästar, satt upp en häst på bandet (!), visiterat och matat gamlingarna där en hade ett blodigt sår som vi behandlade, visiterat hästarna som är här på sommarbete, sopat i mängder och mockat lite bajs. Julia har en supercool maskin som typ sprutar ut syra/luft tillsammans med någon form av medicin som man kan använda istället för att spruta hästarna. Då det kan vara riskabelt att spruta då det kan komma in bakterier men med denna maskin så finns det inga biverkningar och det hon sprutar in i huden tar sig typ ner längre ner i muskler och senor. När Julia behandlade hästen så såg det väldigt enkelt ut, men när jag själv fick pröva (med bara luft) så var det mycket svårare än jag trodde. Man måste följa kroppens ojämnheter, hålla luftsprutargrejen i ett visst läge för att få rätt effekt.
.
Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta lite bilder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0