Dienstag/Tisdag - Min tredje dag i stallet!

Dagen har ungefär varit som igår, idag jobbade Katja som mockare och hon har även en häst som står i stallet som heter Poppel. Poppel är en av mina favortihästar här! Han är urgullig. Får ta en bild på honom så ni får se, men han är svart och alltid glad och charmig. Katja är också väldigt trevlig, trots att vi inte riktigt kan prata med varandra så verkar hon ha fått ett bra intryck av mig (fick jag veta av Julia) vilket är superkul!
.
Idag har det även kommit två nya sommargäster, två stycken fuxar som joinar gänget i sommarhagen. Riktigt roliga var dom som lurade ner mig botre änden av hagen och när jag väl är framme för att hälsa och visitera dem så sätter alla hästarna av i full galopp mot huset. Kul tycker jag att gå i en hage med högt gräs i typ 35 graders värme. Bondbränna? Ja, det börjar jag få... Snyggt!
.
På kvällen har jag följt med Julia behandlingar. Vi var i tre olika stall, det var intressant att se andra stall och självklart när Julia behandlade. Idag behandlade hon med vetdropen som man kan använda istället för att spruta. Den maskinen är riktigt bra och går att använda även på människor, så idag har hon även behandlat ett knä och en armbåge!
.
Imorgon är min första lediga dag så jag tänkte passa på att ta en välförtjänt sovmorgon!
.
ps. Bloggen vill inte acceptera mina styckeindelningar därför jag gör punkter! :D ds.

Kommentarer
Postat av: Niiiikkään

KUL!!! fan va grym du är!! (se fb) PUSS

2011-06-29 @ 15:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0