Ros

I lördags var det rosfest i Julias hemstad, det är något event som hålls varje år i byn för de har en väldigt stor rosträdgård. När den första rosfesten hölls var min värdmamma Julia rosdrottning! En ny som väljs varje år, om jag kommer ihåg rätt så hälsar rosdrottningen alla välkomna och går runt och ser fin ut samt pratar med gästerna. Tydligen så skulle det vara över 30 kockar uppställda på gågatan som skulle laga mat från olika länder, ett försökt till ett nytt världsrekord, 3 liveband och mycket mer var planerat. Dock så var det väldigt dålig väder, kallt och regnigt så det blev kanske inte riktigt som de hade tänkt sig. Jag och Vero (den andra praktikanten) kom dit ganska så sent och tyvärr var det många som redan hade eller höll på att plocka ihop. Men det blev en trevlig promenad runt i rosträdgården och runt i området. Tog en hel del kort på blommorna men verkar inte som blogg.se gillar mina bilder då det inte går att ladda upp dom. Så ni får i alla fall se några!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0