Idol, kärlek och första ridturen

Har hamnat lite efter med uppdateringen, som ni kanske har märkt. Men har haft andra saker för mig! :)
.
I torsdags jobbade jag som ensam praktikant för första gången, vilket till min stora förvåning gick riktigt bra. Kände mig inte helt totalt bortkommen, som jag hade trott. Fick såklart mycket hjälp av Julia, på morgonen jobbade även Heiner och Katja så mockningen gick riktigt snabbt. Nu har barnen i tyskland sommarlov, vilket innebar att Katja som har en dotter på 7-8 år hade med henne till stallet. Supergullig liten tjej som jag inte riktigt har uppfattat namnet på men som enligt Julia har gjort mig till typ en idol. Roligt värre, hon hjälpte mig med att sätta på grimmor på hästar, leda in och ur boxar, på med hovsalva, skydd osv. Verkar tycka det var riktigt roligt! Till en början trodde jag inte att hon kunde någon engelska så då körde jag typ bara med någon form av teckenspråk men när hon efterhand började säga saker på engelska så blev det lite lättare att kommunicera.
.
En kund i stallet hade bett Julia rida hennes häst för att typ känna lite på honom då hon inte hade tyckt att han kändes riktigt okej. Samtidigt hade Julia några andra saker att göra så jag fick skritta fram och av honom, så nu har jag, för första gången i tyskland suttit på en häst. Förhoppningsvis blir det mer i framtiden...
Fick låna Haikos hjälm med detta snygga hjälmöverdrag så kände mig som en riktig Gut Ellerhoopare.



Skrittade av honom på gårdens fina galoppbana!
.

Och juste, haha! Det kom en nu häst till stallet, ett sto som såklart var väldigt brunstig. Hennes box är mellan två valacker som tyckte det var väldigt intressant och roligt. Så eftermiddagen bestod av mycket gnäggande, tjutande, sparkar och bockningar. Stoet valde även att pendla mellan båda hästarna, för att typ kolla vilken som var bäst. Nu har hon valt sin lover och ja, om jag får säga det själv så valde hon rätt. Den hästen kommer troligtvis om han blir helt återställd gå höga dressyrklasser och synas på tv! Så håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0