två veckor och besök

Vid den här tiden för två veckor sedan satt den mycket förvirrad, ledsen men ändå glad tjej bakom tangentbordet. Såhär efter två veckor så känner jag ungefär likadant, fast kanske inte är lika förvirrad. Allt eftersom tiden har gått så börjar jag känna mig mer och mer hemma här i lägenheten och på gården. Däremot så känns det inte som om jag ska stanna här i ett år, utan mer är här på semester. Har nog fortfarande inte riktigt vant mig vid tanken, hur ska det gå att vara borta från min familj och mina vänner så länge?
.
Innan jag kan uttala mig om huruvida jag kommer att trivas här och stanna så pass länge som ett år måste jag nog träffa Tina. Tina är den som jag kommer att arbeta, bo och umgås med. Alltså vara med hela dygnet och alla dagar i veckan så det gäller ju att man klickar och trivs tillsammans. Så ni får verkligen hålla tummarna för de!!
.
Idag kom min moster hit och lämnade lite mer grejer till mig, allt de som inte fick plats i min 20 kg väska. Sjukt bra att hon skulle till ett spa som ligger ganska nära här just denna månad! Så nu har jag haft det första besöket hemifrån som har fått se hur jag bor och var jag arbetar. :) Så nu har jag fått ner en massa mer saker som bilder, fotoalbum, kläder, böcker osv.
.
Imorgon är jag ledig åtminstone på förmiddagen, får se om jag rycker in och jobbar på eftermiddagen men ska i alla fall ta en efterlängtad sovmorgon. Kanske åka in till Pinneberg, typ den lite större staden som Ellerhoop hör till, behöver köpa lite frimärken och lite annat smått och gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0