min första blodigelbehandling

Idag har jag varit med på en blodigelbehandling! Det var superroligt att se och vara med om, tyvärr så var iglarna lite jobbiga idag och ville inte riktigt bita men vi fick i alla fall 5 stycken att äta sig mätta! Helst så brukar man vilja ha 7-8 stycken. Tyvärr så kunde inte Julia berättade och visa så mycket under själva behandlingen, för att hästen var lite orolig och iglarna ville ju som sagt inte bita ordentligt så de får bli nästa gång! Jag hade inga problem med att ta i dom utan dom var faktiskt ganska gulliga. Haha, självklart så tar man bara i dom när dom är mätta annars kanske dom fastar på en själv istället vilket man inte vill. Förhoppningsvis blir det en ny behandling ganska snart så har Julia större chans att berätta vad som sker! :) Än så länge har jag inte jätte bra koll på vad dom är bra för men jag återkommer!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0